Rejestry, ewidencje i archiwa
Na wszystkich pismach wpływających do Sądu umieszcza się adnotację zawierającą :
nazwę Sądu , datę wpływu , liczbę załączników.
Na żądanie osoby wnoszącej pismo biuro podawcze lub upoważniony pracownik poświadcza przyjęcie pisma na jego kopii lub w książce doręczeń.
Pisma adresowane do prezesa sądu imiennie...
Przyjmowanie i załatwianie spraw, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz zasadach udostępniania danych w nich zawartych Sąd działa na podstawie Ustawy "Prawo o ustroju Sądów Powszechnych z dnia 27 lipca 2001 roku i regulaminie wewnętrznego urzędowania sądów powszechnych oraz Ustawy o ochronie informacji niejawnych /Dz.U.Nr.11,...
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w Sądzie Rejonowym w Szubinie następuje poprzez przyjmowanie pozwów i wniosków w biurze podawczym lub doręczanych za pośrednictwem Poczty.
Załatwianie spraw w formie wyroków, postanowień i wpisów.