Procedura rozpatrywania spraw
Procedura rozpatrywania spraw w wydziałach Sądu Rejonowego w Żninie
Czynności sądowe |
Komórki organizacyjne |
Przyjęcie pisma wszczynającego sprawę (wpływ korespondencji do sądu) |
Biuro Podawcze |
Rozdział na poszczególne wydziały (przydzielenie nowo wpływających spraw dla odpowiednich wydziałów w sądzie) |
Biuro Podawcze |
Przystawianie pieczęci wpływu (prezenta - posiada oznaczenie sądu i datę) |
Biuro Podawcze |
Odnotowanie w kontrolce nadanych przesyłek (wpisywanie w kolejności wpływu) |
Biuro Podawcze |
Przedstawienie pisma Przewodniczącemu Wydziału |
Kierownik Wydziału lub upoważniony sekretarz sądowy |
Wydanie zarządzenia o zarejestrowaniu sprawy |
Przewodniczący Wydziału |
Nadanie symbolu (numeryczne oznaczenie rodzaju i charakteru sprawy np. 004 oznacza sprawę o rozwód) i sygnatury sprawy (cyfra rzymska oznaczająca wydział, numer porządkowy, pod którym sprawa została wpisana oraz dwie ostatnie cyfry roku np. I C.145/03) |
Przewodniczący Wydziału |
Przydział do decernatu (inaczej referat, zakres czynności sędziego) sędziego |
Przewodniczący Wydziału |
Zarejestrowanie w repertorium i w skorowidzu (urządzenia ewidencyjne służące do rejestrowania czynności sądu, kontrolowania biegu spraw itp.) |
Sekretarz sądowy |
Zakładanie akt sprawy (w okładce sporządzonej wg. ustalonego wzoru, oznaczonej sygnaturą, datą założenia, stronami procesu i rodzajem sprawy, widnieje na niej także informacja o ilościach posiedzeń i referacie sędziego) i rozpoczęcie postępowania |
Sekretarz sądowy |
Dołączanie pism procesowych w toku postępowania |
Sekretarz sądowy |
Wyznaczanie terminów rozpraw |
Sędzia |
Wydanie orzeczenia kończącego sprawę |
Sędzia |
Nadanie kwalifikacji archiwalnej |
Sędzia |
Przekazanie akt do archiwum Sądu |
Kierownik Wydziału |